Ghid Util Despre Verificarea Veniturilor La ANAF

Un număr din ce în ce mai mare de persoane vede instituția ANAF ca pe ceva de speriat, ca și când această instituție și-a propus să le ia banii fără să le ofere o explicație. Lucrurile sunt total diferite însă.

În momentul în care avem de gând să obținem un credit, cei de la bancă ne vor verifica veniturile la ANAF, iar acesta este motivul datorită căruia vom discuta în continuarea articolului despre acest subiect.

Pentru a-ți face o idee de ce este necesar raportul ANAF, ți-am pregătit câteva explicații pentru a înțelege de ce Agenția Națională de Administrare Fiscală colectează datele, și la ce sunt acestea utile.

Mai întâi de toate însă, trebuie să știi că este ceva firesc să-ți declari veniturile. În acest fel îți vei ușura considerabil munca, totul aflându-se într-un singur loc. 

Dacă nu este vorba de veniturile obținute de pe urma chiriilor, de cele din impozitarea veniturilor din străinătate sau ale celor provenite de pe urma drepturilor de autor, angajatorul va fi cel care va raporta către ANAF veniturile angajaților.

În calitate de angajat, tu nu vei avea motive de îngrijorare. Procesul de declarare a veniturilor către ANAF se derulează lunar, până la data de 25 a fiecărei luni pentru luna precedentă. Mai simplu spus, în această lună îți vor fi declarate veniturile obținute în luna anterioară. Totul pare simplu, nu-i așa?

De menționat este faptul că ANAF-ul are diverse declarații, iar de la angajatori colectează informații precum data angajării (pentru noii angajați), salariul brut și net în funcție de orele lucrate dar și numărul orelor lucrate. 

Totodată, ANAF-ul colectează informații și cu privire la numărul tichetelor de masă, dar și despre diferite alte bonusuri sau comisioane și despre numărul persoanelor aflate în întreținerea angajatului.

Atunci când ANAF-ul cunoaște toate aceste detalii despre tine, nu ai de ce să îți faci griji pentru că te afli de partea bună a legii. Ei bine, și acum că deja am stabilit acest aspect, vom discuta în continuare despre verificarea veniturilor la ANAF de către instituțiile bancare.

    Ce presupune verificarea veniturilor la ANAF de către bănci?

    Până acum ceva timp în urmă, pentru a putea obține un credit bancar era nevoie doar de o adeverință de la locul de muncă. Cu toate acestea, procesul pentru aprobarea creditului era unul foarte greoi deoarece nu este chiar atât de simplu pentru contabilul firmei să își întrerupă activitatea pentru a-ți oferi adeverința respectivă, cu ajutorul căreia să-ți poți dovedi veniturile.

    În prezent însă, este suficient să ai norocul de a discuta cu un consultant de credite de la Ami Team, pentru a-ți verifica veniturile în baza de date de la ANAF. Totul va fi simplu și rapid, și vei scăpa de griji. 

    Totul se întâmplă datorită implicării Raiffeisen, care a deschis în vara anului 2015 drumul spre noi modalități pentru analizarea cererilor de credite ale clienților. Totodată, este banca care a dat start verificării veniturilor în baza de date a celor de la ANAF. În acest fel, nu mai este necesară adeverință emisa de către angajator.

    Așadar, nu mai sunt necesare adeverințele de salariu pentru obținerea unui credit, dar sunt necesare adeverințe pentru a arata unde este cazul, venituri precum dividentele, banii obținuți din chirii, veniturile PFA-urilor (persoanelor fizice autorizate), veniturile provenite din MApN și Mai (salarii și pensii), pensii speciale, venituri din străinătate sau încasări ale drepturile de autor.

    Este extrem de important ca în cazul în care iți doreșți să obții un credit, să nu te joci cu nedeclararea veniturilor. Nu trebuie neapărat să fii antreprenor pentru a primi o amendă usturătoare. Chiar și persoanele fizice pot suferi consecințe grave atunci când nu își declară veniturile.

    Nu vom mai discuta despre acest subiect în continuare, pentru că fiind o persoană onestă nu vei apela la astfel de tertipuri. Vom vedea însă în ce constă verificarea veniturilor de către consultanții de credite la ANAF. Este extrem de important să ai astfel de cunoștințe mai ales acum când, oamenii se împrumută de la bănci pentru a-și putea permite o locuință sau o mașină.

    Ei bine, verificarea veniturilor persoanelor fizice conține următoarele: data angajării, numele angajatorului și CUI-ul acestuia, salariul net aferent ultimelor 3 luni (raportat de către angajator), valoarea tichetelor de masă, diverse alte comisioane și bonusuri dar și numărul persoanelor aflate în întreținere sau venitul mediu aferent anului precedent.

      Cât timp durează verificarea veniturilor la ANAF?

      Din momentul în care ai semnat că ești de acord ca banca să se informeze cu privire la veniturile tale din baza de date a celor de la ANAF, cea mai mare parte din muncă este deja îndeplinită. De cele mai multe ori, preluarea datelor se va face instant. Este însă și posibil ca acest lucru să dureze câteva minute, dar totul diferă de la o bancă la alta.

      Tot ce trebuie să știi când soliciți interogarea raportului ANAF

      Pentru ca venitul tău să poată fi preluat de către ANAF, este necesar ca angajatorul să fi raportat cel puțin 3 salarii către ANAF. De asemenea, este obligatoriu ca venitul tău să fie cel puțin egal cu salariul minim pe economie pentru a fi eligibil pentru creditare. Tocmai de aceea, trebuie să știi sigur că angajatorul îți declară toate veniturile, sau cel puțin că declară că ai venituri egale cu salariul minim pe economie.


        Ce altceva mai trebuie să știi atunci când soliciți interogarea raportului ANAF

        Este necesar ca venitul să îți fie constant, oscilarea de la o lună la alta a venitului nefiind deloc de folos. Ba chiar mai mult, din cauza întreruperii muncii datorită unei boli, sau din cauza unor zile de concediu fără salar, sunt foarte mari șansele de a nu atinge pragul salarial minim pe economie.

        Probabil te-au bulversat puțin aceste informații dar este foarte important să le cunoști, mai ales că funcționarii nu au timpul necesar pentru a-ți explica totul. Intermediarii de credite precum specialiștii de la Ami Team însă, îți vor fi la dispoziție cu cele mai utile informații.

        Așadar, dacă ai nevoie de un credit, tot ce trebuie să faci este să completezi formularul de mai jos, iar unul dintre consultanții noștri te va contacta în cel mai scurt timp.

          Ia-ți și tu un credit! Completează formularul de mai jos și te vom contacta în cel mai scurt timp.








          Copyright © Ami Team.  Toate Drepturile Rezervate.

          Contact: AMI-GO Servicii Financiare SRL str Turturelelor nr 50, et 3, ap 6, sector 3 Bucuresti, e-mail: contact@amiteam.ro, Nr Telefon: 0744389783

          REGISTER YOUR SPOT NOW

          Enter your details below to get instant access to [enter lead magnet name here]

          We process your personal data as stated in our Privacy Policy. You may withdraw your consent at any time by clicking the unsubscribe link at the bottom of any of our emails.

          Close